Bli Fadder
Vi använder cookies för att din läsarupplevelse ska bli så bra som möjligt. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Vi använder cookies. Läs mer
Nyhet

Hemköp ger 50 kronor för varje #pepparkakshem

SOS Barnbyar fokuserar på självklarheter till jul. Saker vi kanske tar för givna men som verkligen inte är det för många barn i världen. Tänk en varm kram, en lagad frukost eller kanske en bäddad säng.

Som en symbol för det trygga hemmet har vi valt att lansera #pepparkakshem i sociala medier. Här kan du dela med dig av ditt pepparkakshem och på så sätt bidra till vårt arbete för att ge barnen i världen ett tryggt hem.

Dessutom ger Hemköp 50 kronor för varje bild som taggats med #pepparkakshem!

Kan det bli lättare att göra något självklart i jul?

Så här kan du uppmuntra dina vänner att sprida budskapet: 

  1. Bygg ett pepparkakshus. (Dekorera gärna med orange.)
  2. Fota konstverket och lägg ut i sociala medier med hashtaggen #Pepparkakshem och @SOSBarnbyar. 
  3. Be dina vänner göra samma sak!

Kampanjen pågår till den 24 december 2020.

Vilka hjälper oss att sprida #Pepparkakshem? 
Vi är så glada och stolta att så många personer vill sprida vår kampanj, och fler personer tillkommer hela tiden. Dessutom har redan många privatpersoner börjat baka och dela! I dagsläget kommer vi få se Pepparkakshem i sociala medier från:
Uno Svenningsson, Therése Lindgren, Camilla Hamid, Petter, Siri Barje, Magnus Ormestad, Sofia Jannok, Tess Merkel, Stina Jackson, Linda Sundblad, John Alvbåge, Robin Bengtsson, Ann Söderlund och Sanna Lundell, Sara Lövestam, Cookaholic (Medina Sehic), Sanna Fischer, Linnéas Skafferi (Linnéa Seidel), Malin Björk, Angelica Lundin, Annika Leone, Maggies skafferi (Maggie Bergius), Tea Malmegård, Klings Kitchen (Katarina Kling), Hedda Stiernstedt,  Tareq Taylor och Frida Boisen. 

#pepparkakshem är en symbol för att kunna ge fler barn ett tryggt hem.