Bli fadder
Vi använder cookies för att din läsarupplevelse ska bli så bra som möjligt. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Vi använder cookies. Läs mer

I mer än 70 år har vi gjort allt vi kan för att inte ett enda barn ska växa upp ensamt. Men vi vill ge barn mer än ett sammanhang och trygghet. Vi vill ge barn mod och egenmakt. Vi vill ge barn möjligheten att få vara barn. Vill du vara med? Nu söker vi en kommunikatör som vill vara med på resan mot en bättre framtid.

Genom djup givarinsikt skapar du effektfull och nytänkande kommunikation. Kreativitet och ambition är dina ledord och du bistår hela organisationen med kommunikation som handlar om, och driver mot, insamling och lojalitet. Du säkerställer dessutom att alla aktiviteter stödjer och utvecklar varumärket enligt varumärkes- och kommunikationsplattformen och att de redaktionella plattformarna leds kostnadseffektivt med ett relevant innehåll.

Om rollen

I rollen som kommunikatör kommer du att:

  • producera innehåll till digitala kanaler, med fokus på sociala medier och webb, samt till både digital- och printannonsering i externa medier
  • planera, genomföra och följa upp aktiviteter på Facebook, Instagram och webben (inkl SEO) utifrån affärsplan och marknadsplan
  • delta i arbetet med, samt producera, återrapporter till företag
  • delta aktivt i varumärkes- och insamlingskampanjer
  • delta i arbetet med innehållsplanering, och samverka internationellt rörande redaktionellt innehåll
  • delta i kris- och katastrofarbete

Du tillhör enheten Privatmarknad och rapporterar till Gruppchef Kommunikation & Försäljning. Tjänsten är ett föräldravikariat från och med mars 2020 till och med januari 2021.

Din profil

För att lyckas i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av rollen som kommunikatör, content manager eller liknande – och kanske har du en bakgrund som journalist eller medieproducent. Du ska ha goda kunskaper av text-, foto- och videoproduktion samt layout och därmed kunna arbeta obehindrat i Adobe-paketet, framförallt Indesign, Photoshop och Premiere Pro. Rollen kräver dessutom erfarenhet av arbete i WordPress och Facebook Business Manager för planering, publicering samt analys av innehåll.

Du har ett stort intresse för organisationens ändamål och det är meriterande om du kommer från branschen, men inget krav. Du coachar, leder och utmanar dig själv och dina kollegor till att konstant söka vägar för innovativa lösningar med och för barn som också engagerar våra givare. Med ett proaktivt affärsdriv är du med och skapar en kultur som präglas av innovation, nyfikenhet och transparens – en kultur där vi tar ansvar för vårt medarbetarskap.

Din ansökan

Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag, dock senast den 26 januari 2020. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Om du inte har ditt CV och personliga brev tillgängligt kan du även registrera en ansökan med din LinkedIn-profil. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Julia Winberg, tel.0735 27 09 05.

Vi vill se en framtid där alla barn får växa upp i trygghet. Växa upp till självständiga vuxna som i sin tur påverkar, stärker och tar hand om sin omgivning. Det kan låta enkelt. Men det kräver metodiskt och hårt arbete – som tar tid. Och barn som idag lever i otrygghet kan inte vänta. Vi gör allt vi kan för att inget barn ska växa upp ensamt. Utan kärlek. Utan trygghet. Utan respekt. Men idag står världen inför stora utmaningar som driver ännu fler människor in i fattigdom. De som drabbas hårdast är alltid barnen. De redan mest utsatta. Det är dem vi arbetar med – och för.