Bli fadder

Chefsassistent till SOS Barnbyar

SOS Barnbyar är en av världens största barnrättsorganisationer och vi arbetar för barn som helt saknar, eller riskerar att förlora sina föräldrars omsorg. Vi finns i 135 länder, och vi arbetar med långsiktiga insatser i form av familjestärkande program, barnbyar, utbildnings- och hälsoinsatser som ger barn de förutsättningar som krävs för att de ska få en trygg uppväxt. Genom att stärka barns rättigheter bryter vi fattigdomsspiralen och skapar förutsättningar för en bättre framtid. För det är dagens barn som ska leda och påverka vårt samhälle i morgon. Vi behöver dem i framtiden, och de behöver oss nu.

I din roll som chefsassistent kommer du dagligen att sköta korrespondens, mötesbokningar, reseplanering och förberedelser inför möten eller besök etc för generalsekreteraren. Du kommer att ta fram underlag och material, skapa Power Point presentationer och informationsunderlag. Du kommer även att stödja och avlasta styrelsens samt ledningsteamets arbete, du kommer att skriva protokoll på möten, hantera och följa upp ”action points” och självständigt driva projekt genom att involvera medarbetare och ansvara för uppföljning av resultatet.

I denna roll jobbar du, tillsammans med samtliga i organisationen, med att kontinuerligt hitta hållbara långsiktiga lösningar för att nå än fler barn. Det kan innebära nya innovativa arbetsmetoder, att delta i projekt för sociala innovationer och samarbetsformer eller interna kultur- och värderingsdrivna projekt som stödjer detta arbete.

Andra arbetsuppgifter:

  • Administrera styrelsearbetet genom att hantera den digitala styrelseportalen, korrespondens, mötesinbjudningar, delta i möten, skriva protokoll etc.
  • Initiera och koordinera alla organisationens personalmöten, temadagar, årsmöte, eller liknande gemensamma möten.
  • Att sköta HR-administration i samarbete med HR-ansvarig, t.ex. policyuppdateringar, uppdatera personalregister och statistik.

Vi söker dig som har minst 2 års erfarenhet från tidigare tjänst som chefsassistent och med erfarenhet av att arbeta administrativt med ledningsarbete. Du har erfarenhet av att självständigt projektleda och har en god förmåga att involvera medarbetare i projekten. Om du varit delaktig i förändringsarbete så är det meriterade. Kommunikation sker såväl på engelska som på svenska och kräver goda kunskaper såväl i tal som i skrift. Vidare har du goda kunskaper i Microsoft Office och särskilt kalenderhantering samt mötesbokningar i Outlook. Du har goda kunskaper i Power Point, protokollskrivande och mötesformaila, erfarenhet från TeamEngine är meriterande men inte ett krav.

För att lyckas i rollen är du initiativtagande och har en god social förmåga tillsammans med en hög integritet. Du är ansvarstagande och strukturerad med god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Vidare är du lösningsorienterad, flexibel och trivs att arbeta i en föränderlig arbetsmiljö. Det är av stor vikt att du har en förmåga att arbeta självständigt med ett professionellt samt noggrant arbetssätt. Vi tror att du som söker är en lagspelare som lever efter SOS Barnbyars värderingar – omtanke, handlingskraftig och laget före jaget.

Ansök idag!


Arbetsort
: Stockholm
Omfattning: heltid
Sista ansökningsdag: 17 juni (löpande urval)
Fackliga frågor: kontakta (Unionen) Anders Månsson via anders.mansson@sos-barnbyar.se

 

Om SOS Barnbyar

SOS Barnbyar Sverige arbetar dels för barns rättigheter enligt Barnkonventionen genom opinionsbildning och påverkan, dels med att samla in pengar för att finansiera den internationella verksamheten som omfattar vård och omsorg av barn som är eller riskerar bli ensamma och växa upp utan förälders omsorg. Under hösten 2016 utvecklades den svenska verksamheten till att starta ny operativ verksamhet i Göteborg. SOS Barnbyar Sverige är en ideell förening och har idag 45 anställda.