Bli fadder

Vi använder cookies för att din läsarupplevelse ska bli så bra som möjligt. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer.

SOS Barnbyar är en ideell verksamhet som arbetar med långsiktiga insatser för att inte ett enda barn ska behöva växa upp ensamt. För att möjliggöra vår nya position som social innovatör samt vårt uppdrag, att varje barn har rätt till en trygg uppväxt, behöver vi stärka upp med strategiskt ledarskap och kompetens inom partnerskap och nätverk. Vi söker därför en erfaren Försäljningschef för Partnerskap och Nätverk som vill vara med på resan mot en bättre framtid. Som medarbetare hos oss är du med och förändrar liv – inte minst ditt eget!

Din roll

Som Försäljningschef Partnerskap och Nätverk ansvarar du för att affärsenheten Partnerskap och Nätverk ökar insamling och ekonomisk tillväxt genom både befintliga partnerskap och utvecklingen av nya innovativa partnerskap. Detta sker genom att identifiera nya innovativa arenor för SOS Barnbyar att synas och verka på samt genom djup insikt i företags, stiftelser och filantropers behov av samhällsinvesteringar, samhällsansvar och social innovation samt förståelse för hållbarhet och socialt entreprenörskap. Andra uppgifter som ingår i uppdraget är:

• Inneha intäkts- och resultatansvar för företag, stiftelser och filantroper samt säkerställa goda intäkter och god lönsamhet för samtliga intäktsgenererande partnerskap.

• Utveckling av nätverk och identifiera nya partnerskap som bidrar till ökad insamling och innovativa samarbeten som genom nya sätt att samverka når fler barn i vår målgrupp

• Aktivt bidra till att vi når vår målbild att bli en erkänd social innovatör

• Aktivt initiera och delta på kundbesök hos partners och potentiella partners

• Utveckling av partnerskapsmodell

Avdelningen består av 7 personer där 6 är direktrapporterande till dig. Vi välkomnar dig till vårt trevliga kontor på Södermalm där du ingår i SOS Barnbyar Sveriges ledningsgrupp och rapporterar till Generalsekreterare.

Vem är du?

För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet från både en försäljnings- och marknadskommunikationsroll. Genom att vara en försäljningsstrateg med stor operativ erfarenhet av personlig försäljning samt att leda andra inom relationsförsäljning, har du god förhandlingsvana och sug efter affär och avslut. Vidare är det viktigt att du har erfarenhet av att leda och utveckla marknadskommunikation och utarbeta konkreta marknads-eller kundaktiviteter gentemot B2B utifrån en satt kommunikationsplattform, varumärkesplattform eller kundstrategi.

Som person är du en strategisk och inkluderande ledare med förståelse, driv och vilja att agera visionär och ledare för hela organisationen. Vidare är du driven, har hög integritet och är kreativ i ditt arbetssätt för att lyckas med de satta målen. Då du träffar både befintliga och nya kunder och partners är det viktigt att du är kommunikativ, relationsskapande och förtroendeingivande.

Varför SOS Barnbyar?

Om du likt oss brinner för socialt entreprenörskap och barns rättigheter och vill vara med och bidra är vi troligtvis rätt arbetsplats för dig. Vi har under senaste året påbörjat en kulturell förnyelseresa och arbetat fram värderingar som genomsyrar allt vi gör. För oss är det viktigt att du som kollega känner dig trygg i våra värderingar Nytänkande, Möjliggörare och Effektskapnad. Med det menar vi att vi tänker utanför boxen, går från ord till handling, och skapar största möjliga effekt för att nå vårt mål – att inget barn ska behöva växa upp ensamt.

Din ansökan

Vill du vara med på att forma vår nya position att bli erkända sociala innovatörer för att nå dubbelt så många barn? Ansök senast den 28 februari 2019. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Om du inte har ditt CV och personliga brev tillgängligt just nu kan du registrera en ansökan via mobilen och din LinkedIn-profil. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Maria Sjöman, 072 – 747 42 42. Ansök här.

Varmt välkommen med din ansökan!