Bli fadder

Vi använder cookies för att din läsarupplevelse ska bli så bra som möjligt. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer.

SOS Barnbyar är en ideell verksamhet som arbetar med långsiktiga insatser för att inte ett enda barn ska behöva växa upp ensamt. För att möjliggöra vår nya position som social innovatör samt vårt uppdrag, att varje barn har rätt till en trygg uppväxt, behöver vi stärka upp med strategiskt ledarskap och kompetens inom marknadsföring och försäljning. Vi söker därför en erfaren Marknads- och försäljningschef som vill vara med på resan mot en bättre framtid. Som medarbetare hos oss är du med och förändrar liv – inte minst ditt eget!

Din roll

Som Marknads- och försäljningschef ansvarar du för att affärsenheten Privatkunder når satta kund-och insamlingsmål och skapar ekonomisk tillväxt inom vår konsumentverksamhet. Genom din erfarenhet av kunder, CRM samt marknadsföring och försäljning inom B2C och B2B leder du affärsenheten mot konsument. Avdelningen består av ca 20 personer, inklusive de två Team Leaders som rapporterar direkt till dig. Du har, genom djup insikt om marknaden och kundens behov samt det som kännetecknar olika kundbeteenden, ansvar för att nå satta kund-och försäljningsmål genom att rekrytera, utveckla och behålla privatkunder.

Vidare ansvarar personen och enheten för att:

• Utveckla och bedriva varumärkesfrågor och marknadskommunikation ur både strategiskt och operativt perspektiv.

• Identifiera och utveckla innovativa media- och marknadsförings- och PR-lösningar som engagerar omvärld och kunder vilket bidrar till att vi når vår målbild att bli en erkänd social innovatör som i samarbete med partners gör så att vi hjälper dubbelt så många barn.

• Kundutveckling, merförsäljning samt kundservice.

• Identifiera nya produkt- och kommunikationsmöjligheter i tätt samarbete med affärsenheterna Programutveckling- och Affärsutveckling&Tech.

Du välkomnas till vårt trevliga kontor på Södermalm där du ingår i SOS Barnbyar Sveriges ledningsgrupp och rapporterar till Generalsekreterare.

Vem är du?

För att lyckas i rollen har du en akademisk utbildning och erfarenhet av både B2C och B2B marknadskommunikation på konceptnivå, samt har förmågan och initiativtagandet att omvandla dessa till kampanjer och försäljningsaktiviteter. Vidare har du djup kunskap om reklam och varumärkesbyggande vilket även märks då du är nyfiken och hänger med i det nya kommunikationslandskapet.

Som person ser vi att du är en strategisk och inkluderande ledare med förståelse, driv och vilja att agera visionär och ledare för hela organisationen. Du är inlyssnande, förtroendeingivande samt driven att hitta nya vägar för att vi ska lyckas med vårt gemensamma uppdrag.

Varför SOS Barnbyar?

Om du likt oss brinner för socialt entreprenörskap och barns rättigheter och vill vara med och bidra är vi troligtvis rätt arbetsplats för dig. SOS Barnbyar har under senaste året påbörjat en kulturell förnyelseresa och arbetat fram värderingar som ska genomsyra allt vi gör. För oss är det viktigt att du som kollega känner dig trygg i våra värderingar Nytänkande, Möjliggörare och Effektskapnad. Med det menar vi att vi tänker utanför boxen, går från ord till handling, och skapar största möjliga innovation och effekt för att nå vårt mål – att inget barn ska behöva växa upp ensamt.

Din ansökan

Vill du vara med på att forma vår nya position att bli erkända sociala innovatörer för att nå dubbelt så många barn? Ansök senast den 28 februari 2019. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Om du inte har ditt CV och personliga brev tillgängligt just nu kan du registrera en ansökan via mobilen och din LinkedIn-profil. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Maria Sjöman, 072 – 747 42 42. Ansök här.

Varmt välkommen med din ansökan!