Bli fadder
Vi använder cookies för att din läsarupplevelse ska bli så bra som möjligt. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Vi använder cookies. Läs mer

SOS Barnbyar är en ideell verksamhet som arbetar med långsiktiga insatser för att inte ett enda barn ska behöva växa upp ensamt. För att möjliggöra vår nya position som social innovatör samt vårt uppdrag, att varje barn har rätt till en trygg uppväxt, behöver vi stärka upp vårt team. Vi söker därför en projektledare inom affärsutveckling & tech med stort driv och initiativförmåga som vill vara med på resan mot en bättre framtid. Som medarbetare hos oss är du med och förändrar liv – inte minst ditt eget!

Huvudsakliga uppgifter och arbetsområden

I rollen som projektledare inom affärsutveckling & tech bidrar du till att utveckla våra produkter, nya moderna arbetsmetoder samt strävar efter att skapa bättre kundupplevelser och lönsamhet i det vi gör. I denna operativa roll leder du inte bara dig själv utan även kollegor till att söka innovativa lösningar för barns framtid. Du projektleder både affärsutvecklande initiativ rörande fadderprodukter (B2C) och paketering av partnerskap med företag och filantroper (B2B). Du arbetar även med att projektleda digitala utvecklingsprojekt och analyser. Vidare fungerar du även som koordinator från SOS Sverige i federationens internationella innovationsarbete som bedrivs i form av utvalda workshops och projektmöten i Wien.

I denna tjänst rapporterar du till Chef Affärsutveckling & Tech och ingår i en affärsenhet bestående av kompetens inom förändringsledning, digital utveckling, projekt- och sprintledning, affärsutveckling och IT.

Vem är du?

Vi tror att du är en driven projektledare som sannolikt redan har en bakgrund inom digitalisering där du även jobbat med affärsutveckling eller produktutveckling av något slag. Du har erfarenhet av agila moderna arbetsmetoder och av att självständigt föra projekt framåt där vi även ser det som en fördel ifall du lett eller arbetat i sprintar. Med förståelse för business kan du paketera information på ett lättförståeligt sätt men även leda eller koordinera initiativ som gör att vi hittar nya, innovativa lösningar som gör det bättre för barnen och engagerar våra kunder.

Som person tror vi att du är någon med hög social förmåga som trivs i situationer där du får presentera dina idéer inför andra samt hålla workshops och arbeta korsfunktionellt med flera affärsenheter som intressenter. Du anpassar dig snabbt till nya situationer och har en förmåga att sätta dig in i ny information då den dyker upp. För att framgångsrikt sköta denna roll tror vi också att du är självgående och drivande som ser möjligheter istället för hinder. Då du även driver flera projekt parallellt är du van vid att hantera flera bollar samtidigt. Meriterande är erfarenhet av förändringsledning.

Din ansökan
Stämmer detta in på dig? Vi hanterar ansökningar löpande så skicka in din ansökan redan idag, dock senast 2019-08-31. Ansök här.

I din ansökan ber vi dig inkludera CV. Om du inte har ditt CV och personliga brev tillgängligt just nu kan du även registrera en ansökan via mobilen med din LinkedInprofil. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Oscar Stierncreutz, tel. 072 224 8530.

Varmt välkommen med din ansökan!

År 2020 vill vi nå dubbelt så många barn. Det gör vi genom att vara en ledande social innovatör. Vår ambition är att skapa innovativa lösningar, med och för barn, som också engagerar kunder! För att ta en ledande position i branschen ställer vi om organisationen till ett ekosystem inom social innovation med fokus på innovativa lösningar, med och för barn, som också engagerar kunder. SOS Barnbyar Sverige är en ideell förening och har idag 55 anställda. Läs mer på www.sos-barnbyar.se