Bli fadder

Vi använder cookies för att din läsarupplevelse ska bli så bra som möjligt. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer.

GodEl är ett bolag som gjort vardagliga produkter mer betydelsefulla, och därigenom mer attraktiva. Sedan starten 2005 har GoodCause totalt genererat cirka 45 miljoner kronor till sina välgörenhetspartners, främst via bolagen GodEl och GodFond.

GodEl stödjer hela det familjestärkande programmet i Bouar

För en social entreprenör är affärsidén att lösa samhälls- och/eller miljöproblem och dessa aspekter är också huvudspåren i affärsstrategin. Den sociala entreprenören har inte som mål att vinstmaximera på bekostnad av miljö och människa eftersom det skulle slå hål på själva kärnan i affären.

En typ av social entreprenör är den företagare som säljer en tjänst eller produkt, men låter delar eller hela vinsten gå till välgörande ändamål. Ett av de mest uttalade bolagen i den här genren, just för att en så stor andel av vinsten skänks bort, är GodEl. De har lyckats med att ta en vardaglig produkt och lägga till ett mervärde som gör dem till ett attraktivt val för konsumenterna.

Som resultat dras allt fler kunder till bolaget. Kunderna får aktivt vara en del av välgörenhetsarbetet då de väljer hur vinsten ska fördelas mellan GodEls samarbetsorganisationer. Sedan starten 2005 har GoodCause totalt genererat cirka 45 miljoner kronor till sina välgörenhetspartners, främst via bolagen GodEl och GodFond.

Blir du inspirerad av GodEls engagemang?

Kontakta oss idag för ett nytt samarbete!