Nyhet

SOS Barnbyars podcast avsnitt 5 – Ingen kunde ana det här

I femte avsnittet av SOS Barnbyars podcast berättar chefen för Marknads och Kommunikation, Maria Suneson, om arbetet med julens insamling och riktningen framåt för hela organisationen.

Maria Suneson, chef för marknads och kommunikation på SOS Barnbyar om nutidens och framtidens organisation.

– Julen är gåvornas tid och oerhört viktig för oss som jobbar med insamlingar. Vi satsade på att synliggöra det som många av oss tar som självklarheter men som inte är det för andra, berättar hon.

Också #pepparkakshem som blev en större viral succé än någon hade kunnat gissa synas lite extra. Hemköps hållbarhetsansvariga Desiré Cichy reflekterar över kampanjen.

– Det var ett superfint kommunikativt grepp med ett tryggt hem som många tar för givet men som inte är en självklarhet för många barn i världen, säger Desiré Cichy.

Du kan lyssna på podden här (Anchor): SOS Barnbyars podcast avsnitt 5, eller på Spotify eller Podcaster.

Taggar

Dela inlägget

Publicerad: 2021-02-01

Liknande

Artikel

SOS Nytt: Barn ska inte tvingas arbeta

Den här månaden fokuserar vi på SOS Barnbyar, just på vikten av att barn inte ska tvingas arbeta. I det här nyhetsbrevet kan du läsa mer.

Läs mer här

Nyhet

Psykologiskt stöd ger barn trygghet efter missilattacken mot Israel

De iranska attackerna mot Israel i söndags orsakade rädsla och oro hos barn och ungdomar i våra program i landet. En 7-årig flicka skadades.

Läs mer här

Artikel

Workwear for Kids – en kollektion som står upp mot barnarbete

Med initiativet Workwear for Kids strävar vi efter att öka medvetenheten om de hårda förhållanden för barnarbete och säkerställa att en fråga som är mycket relevant för miljontals barns vardagsliv, fortsätter att få den uppmärksamhet den förtjänar från allmänheten.

Läs mer här