Nyhet

SOS Barnbyars podcast avsnitt 5 – Ingen kunde ana det här

I femte avsnittet av SOS Barnbyars podcast berättar chefen för Marknads och Kommunikation, Maria Suneson, om arbetet med julens insamling och riktningen framåt för hela organisationen.

Maria Suneson, chef för marknads och kommunikation på SOS Barnbyar om nutidens och framtidens organisation.

– Julen är gåvornas tid och oerhört viktig för oss som jobbar med insamlingar. Vi satsade på att synliggöra det som många av oss tar som självklarheter men som inte är det för andra, berättar hon.

Också #pepparkakshem som blev en större viral succé än någon hade kunnat gissa synas lite extra. Hemköps hållbarhetsansvariga Desiré Cichy reflekterar över kampanjen.

– Det var ett superfint kommunikativt grepp med ett tryggt hem som många tar för givet men som inte är en självklarhet för många barn i världen, säger Desiré Cichy.

Du kan lyssna på podden här (Anchor): SOS Barnbyars podcast avsnitt 5, eller på Spotify eller Podcaster.

Dela inlägget

Publicerad: 2021-02-01

Liknande

Nyhet

Unga berättar om livet efter samhällsvård i ny podd

Nu presenterar SOS Barnbyar podcastserien På egna ben. I poddserien berättar fem unga om sina egna erfarenheter av hur det är att behöva möta vuxenlivet helt på egen hand och vilka konsekvenser det får när samhället brister.

Läs mer här

Artikel

Syftet med soppåsen

Omslaget till vår poddserie På egna ben är illustrerat av Noah, 22 år, som har egen erfarenhet av samhällsvård. Idag är hon ungdomskonsult i våra program där hon stöttar andra ungdomar med liknande bakgrund, på väg in i vuxenlivet. Här berättar hon vad hon vill att omslagsbilden ska förmedla.

Läs mer här

Nyhet

Podcasten avsnitt 10

Så får 800 jordbrukare i Moçambique stöd från Sverige. "Att förbättra jordbrukarnas kapacitet och ekonomiska styrka är avgörande för att minska fattigdomen men också för att trygga deras livsmedelsförsörjning."

Läs mer här