Nyhet

SOS Barnbyars podcast avsnitt 5 – Ingen kunde ana det här

I femte avsnittet av SOS Barnbyars podcast berättar chefen för Marknads och Kommunikation, Maria Suneson, om arbetet med julens insamling och riktningen framåt för hela organisationen.

Maria Suneson, chef för marknads och kommunikation på SOS Barnbyar om nutidens och framtidens organisation.

– Julen är gåvornas tid och oerhört viktig för oss som jobbar med insamlingar. Vi satsade på att synliggöra det som många av oss tar som självklarheter men som inte är det för andra, berättar hon.

Också #pepparkakshem som blev en större viral succé än någon hade kunnat gissa synas lite extra. Hemköps hållbarhetsansvariga Desiré Cichy reflekterar över kampanjen.

– Det var ett superfint kommunikativt grepp med ett tryggt hem som många tar för givet men som inte är en självklarhet för många barn i världen, säger Desiré Cichy.

Du kan lyssna på podden här (Anchor): SOS Barnbyars podcast avsnitt 5, eller på Spotify eller Podcaster.

Taggar

Dela inlägget

Publicerad: 2021-02-01

Liknande

Artikel

Poesin gav Nour livet tillbaka

För många barn stannar livet när kriget startar. När Nour evakuerades från barnbyn i Rafah, Gaza, till Betlehem hade hon inte kunnat gå i skolan på åtta månader. Hon var 15 år, kraftigt påverkad av kriget, ett blygt barn som saknade självförtroende och inte alls mådde bra. Under sommarskolan hittade hon orden, och med stöd från SOS Barnbyar en väg tillbaka till livet.

Läs mer här

Artikel

Lokalsamhället är bästa grannen

Genom att flytta från barnbyn till vanliga bostadsområden har familjer i Botswana stärkt sina nätverk och lokala förankring.

Läs mer här

Artikel

Så vet du att din gåva gör skillnad

Ta reda på hur vi kvalitetssäkrar vårt arbete och ser till att pengarna verkligen gör skillnad för barn runt om i världen.

Läs mer här