Nyhet

SOS Barnbyars podcast avsnitt 5 – Ingen kunde ana det här

I femte avsnittet av SOS Barnbyars podcast berättar chefen för Marknads och Kommunikation, Maria Suneson, om arbetet med julens insamling och riktningen framåt för hela organisationen.

Maria Suneson, chef för marknads och kommunikation på SOS Barnbyar om nutidens och framtidens organisation.

– Julen är gåvornas tid och oerhört viktig för oss som jobbar med insamlingar. Vi satsade på att synliggöra det som många av oss tar som självklarheter men som inte är det för andra, berättar hon.

Också #pepparkakshem som blev en större viral succé än någon hade kunnat gissa synas lite extra. Hemköps hållbarhetsansvariga Desiré Cichy reflekterar över kampanjen.

– Det var ett superfint kommunikativt grepp med ett tryggt hem som många tar för givet men som inte är en självklarhet för många barn i världen, säger Desiré Cichy.

Du kan lyssna på podden här (Anchor): SOS Barnbyars podcast avsnitt 5, eller på Spotify eller Podcaster.

Taggar

Dela inlägget

Publicerad: 2021-02-01

Liknande

Artikel

Jon Henrik Fjällgren: ”Fler borde engagera sig för barnen”

Jon Henrik Fjällgren berättar om besöket i barnbyn och varför fler bör engagera sig.

Läs mer här

Artikel

Stor skillnad mellan barnby och barnhem – här får du veta varför

Vad är skillnaden mellan en barnby och barnhem – egentligen? Vi förklarar.

Läs mer här

Artikel

Söker finansiering: Flytande trädgårdar

Vi söker finansiärer till ett projekt i Bangladesh, som ska stötta hållbar livsmedelstrygghet för familjer i utsatthet i översvämningsutsatta områdena i Sylhet, Bangladesh. 

Läs mer här