Nyhet

SOS Barnbyars podcast avsnitt 5 – Ingen kunde ana det här

I femte avsnittet av SOS Barnbyars podcast berättar chefen för Marknads och Kommunikation, Maria Suneson, om arbetet med julens insamling och riktningen framåt för hela organisationen.

Maria Suneson, chef för marknads och kommunikation på SOS Barnbyar om nutidens och framtidens organisation.

– Julen är gåvornas tid och oerhört viktig för oss som jobbar med insamlingar. Vi satsade på att synliggöra det som många av oss tar som självklarheter men som inte är det för andra, berättar hon.

Också #pepparkakshem som blev en större viral succé än någon hade kunnat gissa synas lite extra. Hemköps hållbarhetsansvariga Desiré Cichy reflekterar över kampanjen.

– Det var ett superfint kommunikativt grepp med ett tryggt hem som många tar för givet men som inte är en självklarhet för många barn i världen, säger Desiré Cichy.

Du kan lyssna på podden här (Anchor): SOS Barnbyars podcast avsnitt 5, eller på Spotify eller Podcaster.

Taggar

Dela inlägget

Publicerad: 2021-02-01

Liknande

Artikel

Lokalsamhället är bästa grannen

Genom att flytta från barnbyn till vanliga bostadsområden har familjer i Botswana stärkt sina nätverk och lokala förankring.

Läs mer här

Artikel

Så vet du att din gåva gör skillnad

Anna Olsson Jäderström, controller på SOS Barnbyar, berättar hur vi kvalitetssäkrar vårt arbete och ser till att pengarna gör skillnad för barn och familjer.

Läs mer här

Nyhet

50 barn har dött i attackerna i Libanon

Över 500 personer, varav 50 barn, har dött i attackerna i Libanon. Tusentals människor har tvingats fly och är i akut behov av skydd och omsorg. Många söker skydd i skolor, kyrkor och moskéer.

Läs mer här